English version
Ліцензування

Рекомендації щодо заповнення бланку програмної концепції мовлення в новій редакції


Рішенням № 711 від 21.05.2015 було внесено зміни до форми ліцензії на мовлення, зокрема, в частині програмної концепції (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.06.2015 за № 680/27125).

 

Ці зміни стосуються табличного розподілу структурних елементів програмного наповнення, які мають бути представлені обсягом не менше 65% (тобто не менше 15 год. 36 хв. - у разі, якщо загальний обсяг становить 24 год./добу).

 

Табличні показники мають відображати виключно мінімальні обсяги жанрових передач та інших зазначених у таблиці елементів програмного наповнення.

 

Звертаємо увагу, що зменшення ліцензіатом в ефірі фактичних обсягів, вказаних в бланку програмної концепції, свідчитиме про недотримання телерадіокомпанією умов ліцензії, що є порушенням ч. 7 ст. 27 і ч. 8 ст. 28 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Збільшення обсягів запропонованих показників не є порушенням.

 

Зазначення в таблиці мінімального обсягу власного продукту не є обов’язковим, оскільки ця колонка заповнюється телерадіоорганізацією за наявності умов для зменшення ліцензійного збору. (Умовами зменшення ліцензійного збору на 30 відсотків відповідно до Методики розрахунків розмірів ліцензійного збору за видачу або продовження строку дії ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги, визначення розміру плати за переоформлення ліцензії та видачу дубліката ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги (постанова Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 412), є використання телерадіоорганізацією у програмному наповненні переважно (понад 80 відсотків загального обсягу мовлення) програм власного виробництва та/або дитячих (та/або науково-просвітницьких, культурно-мистецьких) програм власного виробництва обсягом не менш як 3 години на добу, або не менш як 15 відсотків загального обсягу мовлення, якщо останній становить менш як 24 години на добу.)

 

 Частка реклами та телепродажу регулюється Законом України «Про рекламу» і не потребує зазначення їх точного обсягу в бланку.

 

Нагадаємо, що всі показники в бланку програмної концепції рекомендовано вказувати у годинах та хвилинах на добу (або на тиждень у разі наявності протягом доби лише невеликих відрізків мовлення (якщо інше не передбачено конкурсними умовами на отримання ліцензії на мовлення)).

 

Частка програм власного виробництва не може перевищувати мінімальної частки національного аудіовізуального продукту.
Сума мінімальної частки національного аудіовізуального продукту та максимальної частки аудіовізуальної продукції іноземного виробництва має дорівнювати загальному обсягу мовлення та становити 100 відсотків загального мовлення.

 

Рядок «Максимальні обсяги ретрансляції» передбачає зазначення обсягу передач та назву ліцензіата, програми якого телерадіоорганізація має намір ретранслювати в ефірі.

 

Формат мовлення визначається довільно за одним із двох чи обома такими критеріями:

 

- за цільовою аудиторією (сімейний, дитячий, чоловічий, жіночий тощо);

 

- за тематичним спрямуванням програм (спортивний, музичний, суспільно-політичний, релігійний, фільмопоказ, інформаційний, інформаційно-просвітницький, розважально-інформаційний, інформаційно-культурологічний, розважально-культурологічний, інформаційно-розважальний тощо).

 

При визначенні жанрів програм та передач рекомендовано керуватися такими характеристиками:

 

- інформаційно-аналітичні і публіцистичні передачі характеризуються актуальністю інформації та поняттям “інформаційний привід”, привертають увагу до поточної інформації (брифінг, дискусія, журналістське розслідування, інтерв’ю, новини, репортаж, ток-шоу, телеміст тощо);

 

- культурно-мистецькі передачі присвячуються мистецтву та його історії, окремим напрямам,  діячам та особистостям, які діяли чи діють у різних галузях художньої творчості;

 

 - науково-просвітницькі передачі відрізняються особливістю інформації, яка полягає в послідовному викладенні наукових даних з елементами естетичного та емоційного характеру (навчальні передачі, передачі, що інформують про найважливіші події у світі науки і техніки, пропагують останні наукові досягнення, розповідають про новітні винаходи тощо);

 

- розважальні передачі поєднують в собі ознаки гумору, гри, розраховані на емоційну реакцію аудиторії, пов’язану з отриманням позитивних емоцій (реаліті-шоу, ток-шоу, вікторини, шоу тощо);

 

 - дитячі передачі та аудіовізуальні твори, розраховані на дитячу аудиторію, створюються з урахуванням тематичних, психічних та емоційних вікових особливостей дитячої аудиторії (дошкільного, шкільного, підліткового та юнацького віку), за змістом чітко зорієнтовані на вказану вище аудиторію; головними формами дитячої теле- і радіопродукції є повнометражні та короткометражні художні фільми, документальні фільми, телевізійні фільми та серіали, анімаційні фільми, аудіовізуальні твори, наприклад, музичні відеокліпи, жанрові передачі (спортивні, музичні, пізнавальні, розважальні), дитячі телерадіовистави, постановки тощо;

 

- підбірка музичних творів – музичні твори (відеокліпи для телебачення), які підібрані за довільно обраною тематикою телерадіоорганізацїі не належать до певної передачі;

 

- фільмопоказ – демонстрація в ефірі поза межами передачі фільмів будь-якого виду та жанру;

 

- передачі іншого тематичного спрямування – передачі, які не відносяться до жодного зі структурних елементів програмного наповнення (релігійні, спортивні, еротичні тощо).

 

Крім того, рішенням НР № 2140 від 05.10.2016 було внесено зміни до бланку програмної концепції в частині зазначення радіомовниками обсягу пісень державною мовою та офіційними мовами Європейського  Союзу.

 

Радіомовникам запропоновано два зразки заповнення бланку залежно від того, яку частку пісень офіційними мовами Європейського  Союзу ними обрано для трансляції:

 

- не менше 60 відсотків загального обсягу пісень, поширених протягом доби, а також не менше 60 відсотків загального обсягу пісень, поширених у кожному проміжку часу між 07.00 та 14.00 і між 15.00 та  22.00;

 

- менше 60 відсотків загального обсягу пісень, поширених протягом доби, а також менше 60 відсотків загального обсягу пісень, поширених у кожному проміжку часу між 07.00 та 14.00 і між 15.00 та  22.00.

 

Звертаємо увагу, що бланк є єдиним для радіомовлення і телебачення, тому при заповненні програмної концепції для телевізійного мовлення в таблиці щодо обсягу пісень необхідно проставляти прочерки.



  Додати до закладок     Роздрукувати сторінку   Повернутись до розділу  


Пошук по реєстру та архіву

Оберіть місце пошуку:

Текст:

 
 






Фотогалерея

Візит представників Координаційної ради з телебачення і радіо Республіки Молдови. м.Київ, 16 - 17 березням 2017 р.