English version
Новини → Новини

Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ від 15 березня 2017 року

 

 

Оперативна робоча група зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків European External Action Service - EEAS підготувала щотижневий огляд дезінформації, в якому містяться приклади прокремлівської пропаганди, поширеної у європейських країнах. Завантажити огляд дезінформації можна за посиланням.

 


Випуск 61 – 15 березня 2017 року

 

*ТРЕНДИ ТИЖНЯ*

 

Сфабриковані новини à la russe

 

Останнім часом прокремлівські ЗМІ включилися в дискусію про сфабриковані новини, примудрившись знайти такий ракурс, із якого можна критикувати країни Заходу і показувати Росію в позитивному контексті.

 

Англійська служба агенції Sputnik повідомила, що ЄС поширює сфабриковані новини про Росію серед своїх громадян і тепер має намір поширювати їх і серед росіян. Як приклад таких інформаційних вкидань наводяться "анексія Криму" і "російське вторгнення в Україну". Але проблема тут тільки в одному: так уже вийшло, що і незаконна анексія Криму Росією, і військове вторгнення в Україну - це усе мало місце (підтвердження ви знайдете в таблиці).

 

Поточна глобальна дискусія про сфабриковані новини стала однією з тем ток-шоу Володимира Соловйова. Ведучий потішався з того, що Захід намагався вчити Росію базовим стандартам журналістики, а "зараз називає свої ЗМІ "брехливою пресою"". Через декілька днів на телеканалі "РЕН ТБ" ведучий заявив, що "багато експертів" вказують на нечувану популярність росіян за кордоном, а найпопулярнішим росіянином є Володимир Путін. Ми знайшли опитування громадської думки, яке свідчить про зворотне.

 

 Ненависть і брехня - "новини" про Україну

 


Коли збільшується кількість зіткнень на Донбасі, кампанія з дезінформації, спрямована проти України, залишається головною темою в прокремлівських ЗМІ, а формулювання й далі дуже жорсткі.

 

Звичну дезінформацію про те, що Україна є нацистською державою, яку нібито контролюють "ті ж люди", які співпрацювали з нацистською Німеччиною (чи їх нащадки), супроводжували заклики до "звільнення України від нацистів", що має робити Росія. Часто повторювана дезінформація про те, що Україна здійснює геноцид стосовно російськомовного населення на Донбасі,  супроводжувалася закликами до анексії усієї України.

 

З інших ЗМІ ми дізналися, що, виявляється, "Захід має намір очистити територію України від корінного населення". На думку офіційного телеканалу Міністерства оборони Росії, ця зачистка потрібна, щоб звільнити простір для  біженців із Європи.

 

Були також і більш кумедні приклади дезінформації. Ми дізналися, що українські діти роблять гармати для своїх батьків (заява базувалася на фото, зробленому сім років тому в російському, до речі, дитячому садочку); і що релігійне свято буде скасовано, хоча ніяких доказів цього надано не було.

 

У зв'язку з цим не повинна, мабуть, викликати здивування і зроблена в шоу Соловйова заява, що Росія і НАТО ділять Україну останні 300-400 років. Зрозуміло, що це не відповідає дійсності.

 


Нова версія вкидання "аварія на хімзаводі"

 

У вересні 2014 року в інформаційний простір США було вкинуто інформаційну "качку" про аварію на хімічному заводі. Ця «витончена» операція з дезінформації, яка велася головним чином у соцмережах, була спланована і проведена фабрикою "тролів" у Санкт-Петербурзі. У рамках тієї кампанії також використовувалися підставні новинні сайти, що "підтверджували" подію.

 

Такий самий прийом був використаний наприкінці лютого. Було створено підставний сайт бельгійської газети Le Soir, на якому оприлюднено інформацію, що Саудівська Аравія фінансує виборчу кампанію Еммануеля Макрона, оскільки він є найкращим для них кандидатом на президентських виборах у Франції. Звісно, на справжньому сайті газети Le Soir було розміщено спростування: нічого подібного газета не публікувала. Ще одна атака на пана Макрона, на кшталт попередніх, підтверджує, що він є однією з головних мішеней прокремлівської кампанії з дезінформації, що ведеться нині у Європі.

 

Завантажити таблицю з прикладами дезінформації, зібраними для 61-го випуску "Огляду дезінформації" 


*СВІЖА АНАЛІТИКА*

 

Три кольори: чорний

 

Газета The Moscow Times опублікувала уривки з посібника про ведення психологічної війни розвідувального управління Росії (ГРУ), яке проливає світло на методи, що використовують з метою дезінформації. Там є і добре знайома історія. Детальніше

 


Перевіряйте свої джерела інформації

 

Французька служба перевірки фактів Les Décodeurs запустила інструмент Decodex, який дозволяє перевіряти об'єктивність новинних онлайн-ресурсів і який можна легко інтегрувати у браузер, який використовується. Детальніше

 


Російське ТБ запропонувало гроші за "інсценування" в Швеції?

 

Невже російські тележурналісти пропонували гроші підліткам із стокгольмського передмістя Рінкебю за "інсценування" перед телекамерою? Детальніше 


*І НАОСТАНОК*

 

"Безсовісна пропаганда гріха, збочених сексуальних стосунків"

 


Не лише ЄС і Захід в цілому вважають пропаганду проблемою, якій необхідно протидіяти. У глибинах Державної Думи Росії, виявляється, є депутат, який веде боротьбу з пропагандою не на життя, а на смерть. З пропагандою, що виходить від Заходу.

 

Під час депутатства у Законодавчих зборах Санкт-Петербурга Віталій Милонов прославився хрестовими походами проти того, що вважав "пропагандою гомосексуалізму". Тепер його мета – нова екранізація "Красуні і чудовиська". Як повідомляє "Медуза", Милонов назвав фільм "неприкритою, безсовісною пропагандою гріха, збочених сексуальних стосунків" і попросив Міністра культури Росії не допустити екранізації фільму, "якщо міністерство "виявить там ознаки пропаганди гомосексуалізму".



  Додати до закладок     Роздрукувати сторінку   Повернутись до розділу  


Пошук по реєстру та архіву

Оберіть місце пошуку:

Текст:

 
 






Фотогалерея

Обрання голови правління Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ), м.Київ, 10 квітня 2017 р.