English version
Публікації у ЗМІ

Резонансна справа щодо проросійського “Радио Вести” несподівано отримала львівське продовження

 

23 лютого у Франківському районному суді відбулося нове засідання.  До залу суду особисто прийшла голова Франківського суду Світлана Мартьянова. Вона усіх учасників процесу запросила… на каву.

 

Як розповіли журналісту “ВЗ” громадські активісти, на засіданні були подані клопотання від Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, а також і від самих активістів (вони просили, аби їх залучили до справи третіми особами). Суд заслухав думку учасників процесу. Позивачка Надія Бондарева, яка і “закрутила” у Львові увесь сир-бор, до суду не з’явилася. Не було і її представника. Був лише юрист від “Радио Вести”. Засідання тривало понад дві години (справу по суті суддя Василь Масендич наразі не розглядав). Після цього суддя пішов до нарадчої кімнати. І лише о 16.30 зачитав таке довгоочікуване рішення. За словами юриста Віталія Біловуса, суддя задовольнив клопотання Нацради, а ось клопотання активістів відхилив (громадські активісти не зможуть виступати у справі третьою стороною). Нацрада також вимагала у суді скасувати заяву, яка заблокувала її роботу.  Суддя знову пішов у нарадчу кімнату.

 

Коли повернувся, засідання продовжилося. Але довіреність представника Нацради, яку він представив до суду, стосувалася не цивільних справ, а адміністративних. Суддя назвав це порушенням і… відклав засідання до 24 лютого.

 

А напередодні громадські активісти провели під Франківським районним судом символічний флешмоб: “Суди чесно, або зніми мантію!”. Громадськість обурило рішення судді Василя Масендича, який попередньою ухвалою заблокував роботу Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. На нараді мали розглядати питання про позбавлення ліцензії “Радио Вести”, яке належить екс-регіоналу, який після Революції гідності утік до Росії, Олександру Клименку. Скандальна ухвала “спливла” у Львові…

 

Активісти кажуть, Львів вкотре намагаються дискредитувати. Під час флешмобу громадські активісти тримали у руках плакати: “Кривосуддя від Масендича”, “Сьогодні “Вести” — завтра танки”, “Масендич, не ґвалтуй закон!”… Один із громадських активістів виступив у ролі “судді”. З зав’язаними очима “косив” долари… Серед інвентарю — валіза з написом: “Чемодан. Вокзал. Россия”.

 

Нагадаємо, ліцензія у “Радио Вести” закінчується 25 лютого 2017 р. З 2014 року радіо­станція отримує попередження від Нацради та громадських активістів щодо своєї антиукраїнської інформаційної політики, але на жодні зауваження не реагує. Зважаючи на те, хто є власником ЗМІ та численні скарги, сьогодні є усі законні підстави “викинути” таке радіо з мовного ефіру України… У Києві, до речі, є ще проросійська газета “Вести” (власник — все той же одіозний Олександр Клименко). Раніше її роздавали безкоштовно, але минулого року вона стала платною.

 

Юрист Андрій Кавчук розповів журналісту “ВЗ”, з ухвали випливає, що Надія Бондарева з Алчевська звернулася до Франківського райсуду з позовом до… “Радио Вести”. Суть позову така: вона слухала радіо і почула недостовірну інформацію. За це пані Бондарева навіть вимагає відшкодувати їй моральну шкоду… “Заява до суду була подана 15 лютого, — каже юрист. — І у цей же день суддя виносить ухвалу, якою забороняє Нацраді вчиняти будь-які дії щодо “Радио Вести”.  Суть позову не відповідає рішенню. Але Нацрада змушена була призупинити розгляд цього питання”.

 

“Сама радіостанція “Радио Вести” транслюється лише у Києві та Харкові. А позивачка оскаржує дії радіостанції у Львові, — дивується Андрій Кавчук. — Суддю Василя Масендича до Львова перевели з Донецька. На сайті є інформація, що розподіл справ був автоматичним. Але збіг обставин нам видається також дивним. Ми підготували скаргу у Вищу раду правосуддя. Сподіваємося, що буде проведено перевірку і вжито заходів”.

 

Активний громадський активіст Святослав Літинський, який постійно обстоює українську мову у всіх сферах нашого життя, також долучився до акції. Рішення судді щодо “Радио Вести” він називає абсурдним.  “Інформаційна безпека нашої держави є важливою, — вкотре наголошує пан Літинський. —  Є закон, який вимагає, аби 50% продукту у ЗМІ були національного виробництва. Свого часу ми зверталися до Нацради і вказували на те, що, наприклад, ТРК “Україна” та “Інтер” цих вимог не дотримуються. Але належної реакції з боку Нацради не було  (вони моніторили ефір вибірково). Чи відстежує цю вимогу Нацрада тепер, маю сумніви…”.

 

За словами Святослава Літинського, є безліч інтернет-сайтів, які ведуть антиукраїнську політику. Президент дав доручення Кабміну розробити законодавство, яке б регулювало роботу таких сайтів (у разі потреби, його можна було б заблокувати). “Основний відсоток пропаганди йде через телебачення і радіо. І якщо ЗМІ здійснює агресивну політику щодо держави, розповсюджує неправдиву інформацію, має бути законний механізм, щоб припинив роботу”, — упевнений пан Літинський.

 

Джерело: "Високий замок"



  Додати до закладок     Роздрукувати сторінку   Повернутись до розділу  


Пошук по реєстру та архіву

Оберіть місце пошуку:

Текст:

 
 






Фотогалерея

Розширене засідання робочої групи зі створення правил захисту дітей у медіа, м.Київ, 19 квітня 2017 р.